Paras konsultti

Olen 23-vuotisella työurallani törmännyt todella monenlaisiin konsultteihin. Olen ollut tilaisuuksissa, joista lähtiessä on kevyt askel ja iloinen mieli ja toive: ”Voi kunpa osaisin hyödyntää näitä vinkkejä työssäni/elämässäni”. Olen myös kiukusta puhkuen lähtenyt tilaisuuksista, joiden suurin haaste on kestää itseään täynnä olevan esiintyjän jargonia seuraavaan taukoon tai päivän loppuun saakka.

Mutta minulla on ollut ilo nauttia yhden konsultin antamasta voimavarasta ja viisaudesta jo kuusi vuotta. Olen hänen seurassaan saanut parhaat ajatukseni ja kerännyt myös voimia. Toki noista parhaista ajatuksista voidaan aina olla montaa mieltä: Suomen talouden pätevimmät asiantuntijat kinaavat edelleen, miten hyviä ajatuksia Rukan hangilla hiihdellessä tuli entiselle pääministerille. Näin varmasti myös Turvan esimieskunta ja henkilöstö välillä miettii minun kohdallani.

Lempikonsulttini on siitä mukava, että hän jättää tilaa minun omalle ajattelulleni. Hänen seurassaan ajatukset vain lähtevät lentoon, muotoutuvat uudelleen, lentävät eri suuntiin tai putoavat alas kuin syksyinen lehti. Koskaan hän ei käske tai pakota. Hän ei myöskään arvostele tai rajoita ajatteluani.

Myös elämänasenteeseeni konsulttini vaikuttaa voimakkaasti. Ihailen hänen kykyään elää hetkessä: jokainen tapaaminen on riemullinen. Hän osaa myös rentoutua ja hänen vierellään rentoutuu itsekin. Erityisesti saunan lauteilla hän kellahtaa kyljelleen, huokaisee syvään ja nauttii. Kun löylyä on liikaa, hän hypähtää kevyesti alas lauteilta ja kömpii saunan oven alta pesuhuoneeseen. Eiväthän koiratkaan kuumuutta liikaa kestä.

Kiitos Ressu!

Minna Metsälä
toimitusjohtaja

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s