Joukkuepeliä parhaimmillaan

turva_epsi2016_1500x500px-ilmantekstiaTurva voitti EPSI Ratingin asiakastyytyväisyystutkimuksen yksityistalousasiakkaiden osalta vuosina 2011–2014. Vuonna 2015 hävisimme voittajalle niukat 0,5 pistettä, mutta tasaisessa kisassa jäimme tällä pistemäärällä neljänneksi. Tämäkös meitä harmitti.

Meillä Turvassa on tapana, että pääkonttorin pikkujouluissa ohjelmaa järjestävät ne uudet turvalaiset, jotka ovat aloittaneet työsuhteensa edellisten joulujuhlien jälkeen. Näin saamme ensinnäkin uudet turvalaiset ryhmäytymään keskenään ja myös tutuiksi meille vanhoille tekijöille. Viime vuoden ohjelmanumerossa estradilla ollut porukka totesi, että ”hävisimme tänä vuonna asiakastyytyväisyyskisassa, mutta nousemme täältä kuin Fenix-lintu tuhkasta”. Ja näin myös teimme. Toki tuhkassa emme missään vaiheessa rypeneet, mutta toimitusjohtajan sydäntä lämmitti se aito halu näyttää, että osaamme kyllä palvella asiakkaitamme. Turva palasi asiakastyytyväisyyden kärkeen jälleen 2016 ja oli ainoa yhtiö, joka kykeni parantamaan tulostaan viime vuodesta.

Vakuutusyhtiön asiakaspalvelu on joukkuepeliä parhaimmillaan. Jokainen kohtaaminen asiakkaan kanssa on mahdollisuus ylittää asiakkaan odotukset ja antaa sellaista palvelua, joka herättää positiivisen fiiliksen. Usein varsinkin korvauspuolella tämä voi olla työn takana, koska asia, jossa asiakas yhtiötä lähestyy, on jo lähtökohtaisesti ikävä ja harmillinen. Asiantunteva korvausneuvoja voi kuitenkin saada sujuvalla asioiden hoidolla positiivisen jäljen asiakkaan mieleen.

Osa meistä palvelee asiakkaita suoraan joko puhelimessa, toimistolla, sähköpostitse, chatissa tai meidän edustajamme jopa asiakkaiden kotona. Osa joukkueestamme mahdollistaa hyvää palvelua esimerkiksi tekemällä meille herkullista ruokaa, painamalla markkinointimateriaalia, hallinnoimalla palkanmaksua tai valvomalla riskienhallintaa.

Koko tämä porukka on ansainnut lämpimät kiitokset hyvästä asiakaspalvelusta. Asiakkaita haluan kiittää matkan varrella annetusta palautteesta, jonka perusteella pyrimme parantamaan asiakaskokemusta entisestään.

Hymyssä suin kohti pimeintä talvea!

Minna Metsälä
Suomen parhaan vakuutusyhtiön joukkueenjohtaja

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s